2009. május 10., vasárnap

Könyv - Sophie Kinsella: Egy boltkóros naplója

Elolvasva: 2009. 05. 10

mikor még fent voltam Pesten, akkor döntöttem úgy, hogy el kell mennem a könyvudvar nevezetű boltba. Az interneten néztem ki magamnak, elsősorban ezért a könyvért. Sikerült vennem, de még ezen kívül sok más könyvet is.
Direkt a régi kiadást szerettem volna megvenni, mert ez még teljes, és nem utolsó sorban 490 Ft- ért hozzájutottam.
Muszáj voltam még elolvasni a film megnézése előtt, és nem bántam meg! Nagyon - nagyon tetszett, le se lehetett tenni. Mindenkinek ajánlom!

"Ha boldogtalan vagy, ha lerobbansz a gályázásban, ha összebalhézol a fiúddal, vagy ha csak úgy minden különösebb ok nélkül parázol, visszajön az életkedved egy dögös toptól? Ha igen, akkor nagy valószínűséggel te is boltkóros vagy.Mint Rebecca Bloomwood pénzügyi újságíró, akinek minden bajára az új cucc a gyógyír. Baja pedig van elég. Például az, hogy minden bajára az új cucc a gyógyír, minek folytán mínuszban a bankkártyája, ő maga meg fülig az adósságban. Tudja, hogy vissza kéne fognia magát, de nem tudja. Kipróbálja mindazon módszereket, melyeket maga tanácsol lapjában a hozzá hasonló szenvedélybetegeknek - mint mondjuk költs keresebbet, keress többet -, de egyik se jön be. Egyre nyomasztóbb pénzzavarából egyre hajmeresztőbb történetekkel próbál kimászni. S ha az akció balul sül el, vesz magának valamit... valami apróságot... Vajon képes-e hősnőnk kiszabadulni az álomvilágból, a hazugságok, adósságok csapdájából, és megtalálni az igaz szerelmet? Túllépted a hitelkeretet? Mínuszban a számlád? Nincs egy vasad sem? Fűnek-fának tartozol? Az Egy boltkóros naplója akkor is jó befektetés. Alkalmi vétel, vedd meg azonnal.Mint minden rendes férfi, én is kaptam már dührohamot, amikor a hozzám tartozó hölgy hosszasan időzött egy próbafülke magányában. Rángatózott már a szemem alatti kis ideg, amikor megtudtam, mennyibe is került az a szandál, ami tulajdonképpen nem más, mint bőrzsinegek laza halmaza. Csodálattal vegyes rettenettel figyeltem, micsoda fények gyúlnak nők szemében, amikor megállnak egy bőrdíszműves kirakatánál, ahol látszólag teljesen egyforma táskák sorakoznak egymás mellett. Nagyon sokat adtam volna érte, ha megtudom, mi járhat ilyenkor a fejükben.Mindenesetre remekül szórakozunk, amikor Sophie Kinsella betekintést enged hősnője, Rebecca Bloomwood, londoni újságírónő életébe. És fejébe. Melyben árcédulák és befizetetlen, majd a legelképesztőbb helyekre elsüllyesztett számlahegyek képe kavarog. Valamint erősen munkáló bűntudat vétkesen könnyelmű vásárlási mániája miatt, megfűszerezve némi kisebbségi érzéssel. Rebecca tudatalattijában tanyát vert továbbá Bridget Jones és az ő fékezhetetlen humora, meg az Amerikai pszicho Pat Bateman-je, már ami a márkák és flancos helyek beható ismeretét illeti. Mindez elég-e, hogy a bájos újságírónő cserlésekkel-botlásokkal tarkított élete tündérmesévé (ami a gazdag pasi és tévés karrier találkozása az ezredforduló boncasztalán) alakuljon? Hú... Nem fogják kitalálni..."

Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések: