2009. augusztus 4., kedd

Könyv - Lois Lowry: Valahol, messze

Elolvasva: 2009. 08. 04
Az az igazság, hogy ezt nem most kellett volna elolvasnom, hanem az Emlékek őre után, mivel ez a trilógia 2. része. De még mikor elkezdtem olvasni az első regényt, nem tudtam. Majd olvastam a Hírvivőt, és éreztem, hogy valami nem stimmel. Bekerült a képbe Kira, aki az első részben nem volt benne, itt pedig már nagy szerepet játszott. De most már sikerült rendbe raknom a dolgokat, és értem a történéseket. A könyv elején Kira elveszti az édesanyját, és a városból is ki akarják száműzni. Végül a Tanács megmenti, és egy különleges feladatot bíznak rá. Az Énekes lepelét kell rendbehozzni. Régebben az égesanyja csinálta ezt a megtiszteltető munkát, de Kira szebben hímez. Az ő feladata lesz majd az üres részek kitöltése is. A lepel képekkel mutatja be a történetüket, a jövőt pedig neki kell megálmodnia. Összeismerkedik Thomassal, aki a fafaragó, és Mattel, aki egy csavargó kisgyerek. Végül pedig megjelenik halottnak hitt édesapja is. Annyit tudok erről a részről mondani, hogy ez tetszett a legjobban a három rész közzül. 200 oldala ellenére tegnap este elkezdtem, ma újra a kezembe vettem, és kétültő helyemben elolvastam. Csak azt az egyet sajnálom, hogy ezt az egy kötetet nem találom semelyik webáruházban. :(

"A Föld ki tudja, melyik zugában, valamikor a jövőben él egy közösség, melyben annak, aki egyedül marad, akinek valami testi hibája van, nincs sok reménye a túlélésre. A sántikáló Kira serdülő lányként jut árvaságra, ám az Őrzők Tanácsa nem csupán megvédi az ellenségeitől, de szinte fényűző körülményeket is biztosít a számára, s egy igen fontos feladattal bízza meg. Mihez kezd a lány megbízatásával, melyet egyedülálló tehetségének köszönhet? - ezt meséli el az Emlékek Őre szerzője különös hangulatú, izgalmas történetében.

A regényt Az Év Legjobb Könyve díjjal tüntette ki az amerikai iskolai könyvtárak folyóirata, a School Library Journal."

Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések: