2009. július 17., péntek

Könyv - Patrick Süskind: Parfüm - Egy gyilkos története

Elolvasva: 2009. 07. 17
Hát mit is mondjak (vagyis írjak) erről a könyvről. Tudnék jót is meg rosszat is. Az biztos, hogy itt is a bevált receptet tudnám írni, vagyis a könyv jobb volt, mint a film. Sokkal részletesebb volt, sokkal jobban át tudtam élni magamban a helyzeteket, mint a filmben. Viszont egyet sajnálok csak, de nagyon nagyon, hogy nem érezhettem meg én is az összes illatot / szagot, amit leírtak a könyvben. Igaz amilyen kifinomult szaglásom van, ez lehet nem volna jó ötlet. :)
A főszereplő Grenouille iránt sokszor nem tudtam, hogy mit érezzek. Volt mikor szerettem, volt mikor sajnáltam, de volt olyan is, hogy undorodtam tőle, vele örültem, mikor megkapta az állását. Egy olyan világot teremtett magának, aminek a középpontjában az illatok állnak. Ő így volt szerelmes is, az illatok által. A hőn áhított nőnek is az illatát vette feleségül. És végül az alattvalójává tette az egész világot, majd nagyot bukott. Sajnos ez a mai világban is így van, hogy a magasról nagyon mélyre lehet zuhanni. Ajánlom mindenkinek, aki csak teheti olvassa el.

"A német Nagy Könyv legnagyobb német nyelvű sikere. Megjelenése után szinte azonnal világsiker lett, negyvenkét nyelvre fordították le a titokzatos író nem kevésbé titokzatos könyvét. Jean-Baptiste Grenouille az illatok géniusza volt, aki a 18. századi Franciaország többi szörnyetegével szemben azért merült feledésbe, mert zsenialitása és nagyravágyása olyan területre korlátozódott, amely nem hagyott nyomot a történelemben.Grenouille számára a világ nem fények, színek, látható-megfogható dolgok összességéből, hanem az illatok sokszínű forgatagából állt. S mert ez a furcsa lény első eszmélésétől kezdve a művészi tökélyre törekedett, megalkotta a világ legtökéletesebb parfümjét. A csodálatos szert, amellyel ha behinti magát, szeretni fogják. Nem tudnak majd ellenállni neki a nők, megkívánják, őt, a szerencsétlent, aki Párizs legbűzösebb pontján, a Halpiacon született. Vágya megvalósítása közben attól sem riad vissza, hogy, a parfüm eloállításához több tucat ártatlan lány lenyúzott bőrének illateszenciájára van szüksége. A mindvégig hátborzongató történet olvasása közben szinte lehetetlen eldönteni: a mű a zsenialitásról, a művészi tökéletesség áráról, a magányról, a bűnről írott példabeszéd, vagy pedig dermesztő horror."

Értékelés: 10/8,5

Nincsenek megjegyzések: