2012. november 1., csütörtök

E. L. James: A szürke ötven árnyalata

Elolvasva: 2012. 10. 31.
HŰHA, vagyis "szentséges basszantyú"!
Én úgy voltam ezzel a sorozattal is, mint a Twilight-tal, hogy én ezt nem akarom elolvasni. Nagyon sokáig ellen is álltam a reklámoknak, a különböző blogbejegyzéseknek, a molyos értékeléseknek. De mikor már könyvtáros kolléganőm is az egyik borozós este ezt a könyvet hozta fel, hogy el szeretné olvasni, na akkor döntöttem, hogy hátat fordítok mindennek és elolvasom én is.
Na ez úgy sikerült, hogy letenni nem tudtam az e-book olvasót és szinte függővé váltam. :) Hogy most Ana és Christian kapcsolata, vagy a szürkeség, ami az egész könyvet belengi, vagy azok a bizonyos 18+-os jelenetek voltak, amik állandóan a fejembe jártak nem tudom. De az tény, hogy ott lengett a napomban a kíváncsiság és az olvasási vágy.
Már így utólag olvastam több blogger bejegyzését a könyvről és cikkeket is. Amit én biztos nem érzek a könyvről, hogy nem Bella és Edward kapcsolatának lemásolása. Sőt, a kettő csak abban egyezik, hogy egy lány és fiú kapcsolatáról szól  mindkettő. És a másik sztereotípia a könyvről, hogy mindenki gyereket akar, aki elolvassa ezt a könyvet. Na hát nekem nem volt ilyen érzésem. (De nem titkolom, hogy az egyik éjszaka azt álmodtam, hogy terhes vagyok. :D )  
A könyv az tuti, hogy függőséget okoz, tehát aki elkezdi az nem nagyon tudja letenni. Ha valakinek baja van a 18+-os jelenetekkel, egyszerűen át kell lapozni. (De szerintem ez is hozzátartozik a regényhez, igaz volt egy olyan rész nekem is, amikor pislogtam ám nagyokat. :P )  
Christian Grey nagyon összetett személyiség, akiből a történet során kapunk mindig egy kicsit. Nagyon élvezetesek az e-mailek, amiket egymásnak néha magázódva írnak. Látszik, hogy Ana is olyan típus, mint én, hogy nem szemtől szembe tud a legőszintébb lenni, hanem az éteren keresztül.
Összességében tetszett a könyv, a maga nemében nagyon bevállalós. Műfajának nem tudok mit behatárolni, talán erotikus-romantikus regény?
A borítón pedig az a bizonyos nyakkendő van...

"A könyv, amelyről mindenki beszél…
Az erotikus, mulattató és mélyen megindító Ötven árnyalat-trilógia olyan történet, amely hatalmába keríti és birtokba veszi olvasóját, azután mindig vele marad.
Amikor Anastasia Steele, az irodalom szakos egyetemi hallgató interjút készít Christian Greyjel, az ifjú vállalkozóval, gyönyörű, okos és ijesztő férfival találja szemben magát. A nem e világban élő és ártatlan Ana megretten, amikor ráébred, hogy akarja ezt a férfit, és annak rejtélyes tartózkodása ellenére kétségbeesetten próbál közelebb kerülni hozzá. Grey, aki képtelen ellenállni Ana csendes szépségének, eszének és független szellemének, elismeri, hogy ő is akarja a lányt – de a saját feltételei szerint.
Ana, akit egyszerre ijeszt és izgat Grey szokatlan szexuális ízlése, habozik. Greyt minden sikere – multinacionális vállalkozásai, hatalmas vagyona, szerető családja – ellenére démonok gyötrik és az önuralom kényszere emészti. Amikor a pár vakmerő, szenvedélyes viszonyba kezd, Ana fölfedezi Grey titkait és tulajdon, sötét vágyait."

Értékelés: 4,5    

Nincsenek megjegyzések: