2009. október 31., szombat

Könyv - Peter Mayle: Egy év Provence-ban

Elolvasva: 2009. 10. 30
Megmondom (vagyis leírom) őszintén, hogy nekem ez a regény nem tetszett. Olyan sok jót olvastam Mayle-ről és regényeiről, hogy nagy öröm volt mikor szembejött velem a könyvtárban. Elolvastam a fülszövegét, és vártam izgatottan, hogy olvashassam. Majd elkezdtem olvasni, és egyre nehezebben ment a sok leírás olvasása. Az elején még tetszett, szinte én is ott voltam az étkezéseknél, velük bicikliztem a tájakon, de végére már kínszenvedés lett. :(
Ha szembe jön velem egyszer még egy könyve, adok neki egy esélyt.

"Az ifjú angol házaspár, Peter és neje búcsút int Angliának. Tanyát vásárol Dél-Franciaországban, áthozatja a csatornán két kutyáját, és gyökeret ereszt Provence-ban. Hamar kiderül számukra, hogy az itt élők a hagyományaikhoz ragaszkodó, sokat évődő, de keményen dolgozó derék emberek, akik fél lábbal a múlt században élnek, mégis hamisítatlanul korunk gyermekei. Az ételek iránti érdeklődésük pedig egyenesen a megszállottsággal határos. A jó kenyérért, ha kell, öt faluval is arrébb zarándokolnak, alaposan meggondolják azt is, hol vegyenek bort, a húsokról, sajtokról, tenger gyümölcseiről már nem is beszélve. Az ebédidő hétköznap is két óra, a táplálkozás - amelynek a maga módján mindenki szakértője - szent és sérthetetlen tevékenység. A mulatságos történetek és páratlan gasztronómiai élmények olvasása közben észrevétlenül is szakértőivé válunk a legendás Provence-nak, s olyan értékes információkhoz jutunk, melyek semmiféle útikönyvben nem szerepelnek."

Értékelés: 10/6

1 megjegyzés:

vitadolce63 írta...

Thanks for your visit to my blog!
Good evening!
Vitadolce63