2009. szeptember 9., szerda

Könyv - Emma McLaughlin, Nicola Kraus: Dadusnapló

Elolvasva: 2009. 09. 09.
Még Delfikénél olvastam erről a könyvről, és egyszer annyira leakciózva jött velem szembe az Alexandrában, hogy muszáj voltam megvenni. :) Majd rájöttem, hogy a belőle készült film is megvan már kb. azóta, mióta megjelent. :) De kibírtam, és először a könyvet olvastam el. Azt kell mondanom róla, hogy nagyon humoros kis olvasmány volt, és ezt is sajnálom, hogy vége van. Kíváncsi vagyok ám a filmre is, ami nem is várat magára sokáig. :)
A könyv főszereplője Nanny, aki X-ékhez kerül dadának. Szerencséje van, mivel épp a gyermekek személyiségfejlődéséből írja a szakdolgozatát. A legjobb rész nekem az utolsó pár oldal volt, amikor visszamegy a házba, és beolvas a gazdáéknak a maciba belecsempészett kamerába. És az egyik legmeghatóbb jelenet is itt volt, amikor elköszön Grayer-től.
Ha a film is ilyen jó lesz, mint a könyv, akkor jól fogok este szórakozni! :)))

"Nanny, azaz Minden Dadusok Őstípusa ezúttal nem kortalan vénkisasszony, mint közszeretetnek örvendő elődje, Mary Poppins, hanem húszas évei elején járó, életvidám fiatal lány, aki hamarosan gyermekszemélyiség fejlődésből diplomázik a New York-i egyetemen. Anyagi függetlensége megőrzéséért heti két napra elszegődik egy dúsgazdag családhoz dadusnak, hogy X-ék aranyos, értelmes kisfiára vigyázzon. Ám mielőtt észbe kaphatna, a gyermek anyja, a ravasz és szívtelen Mrs. X már nemcsak fia pótanyjává, de saját titkárnőjévé-cselédjévé-szakácsnőjévé és még ki tudja, mivé teszi. Nanny látja a rá leselkedő veszélyeket, de a gyerek kedvéért kitart. Anélkül azonban, hogy sejtené, a rá bízott kisfiúval együtt feláldozható figurává válik egy szabályok nélküli, könyörtelen sakkjátszmában, ahol a gátlástalan játékosok számára csak egy cél létezik: egymáson átgázolva megőrizni gazdag, ám emberi szempontból kiürült státuszukat, illetve ellenfelüket kiütni belőle. Nanny egyetlen fegyvere a szeretet és a fergeteges humor, ám kérdés, hogy a gazdagok dzsungelében ez elég-e, vagy eleve kudarcra van ítélve minden igyekezete."

Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések: