2012. július 29., vasárnap

Könyv - Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 1.

Elolvasva: 2012. 07. 28.
Nagyon rég óta megvan már az egész neveletlen hercegnős sorozatom a polcomon, de nem hiszem, hogy így egyben valaha is elolvastam volna. Így kapva kaptam az alkalmon, mikor a moly.hu-n kihívásként jelent meg a sorozat, így elővettem pénteken. De nem gondoltam volna, hogy tegnap estére be is fejezem. :D
Egyetlen egy negatívuma a könyvnek (de nem is biztos, hogy a könyvnek), hogy mindig a film van a szemeim előtt. Bármilyen jelenet van a könyvben rögtön gondolok a filmre, hogy ott van ilyen, így történt? Tudom, hogy ez így nem jó, és a könyvet kell alapul venni, de nehéz lesz róla leszoknom.
A könyvel alapjába véve nincs bajom, régebben is nagyon szerettem, mikor egy pár részt olvastam a könyvtárból, most szinte felnőtt fejjel is szeretem. Mindig is szeretem a napló formában írt könyveket. Nekem még Mia nyávogása is tetszik, néha nagyokat tudok kacagni rajta. :D Kövér Lulu pedig egy csúcs macsek, imádom, még a zoknievésével együtt is. Mr. G.-nek pedig a továbbiakban is nagy szerepe lesz, egy hős matektanár. A nagymama pedig egy ízig-vérig hölgydáma. :D Tiniknek kötelező elolvasni, felnőtteknek pedig akkor, hogy ha nem akarnak gondolkodni, csak sodródni a történettel és jókat kacarászni. Folytatása következik!

"Mia Thermopolis szerint nincs szörnyűbb dolog, mintha valaki százhetvennyolc centi magas, lapos a melle, elsős a gimnáziumban, ráadásul bukásra áll matematikából. De a java még ezután következik… Először a mamája bejelenti, hogy Mia matektanárával jár. Utána a papája jelenti be, hogy ő Genovia hercege… És sehol egy fiú…
Egy induló, fergeteges karrier első állomása: Meg Cabot ifjúsági regénye Angliában és Amerikában hosszú hetekig a bestsellerlisták élén állt. A négykötetes sorozat első kötetéből készült filmet hazánkban is bemutatták.
Meg Cabot számos könyv szerzője; nem csak saját nevén ír, írói álneveket is használ. A neveletlen hercegnő naplója megnyerte az amerikai könyvtárak Legjobb Ifjúsági Könyve díját, és a New Yorki Közkönyvtár Legjobb Kamaszkori Olvasmányának választották. Meg Cabot titokban még mindig arra vár, hogy egy szép napon jelentkeznek valódi szülei, egy királyi pár, és ő elfoglalhatja helyét a trónon. Jelenleg New Yorkban él férjével és Henrietta nevű, félszemű macskájával."

Értékelés: 4

Nincsenek megjegyzések: