2012. július 12., csütörtök

Könyv - Alan Alexander Milne: Micimackó kuckója

Elolvasva: 2012. 07. 12.
A molyos barangolásaim során jutottam el egy kihíváshoz, aminek az volt a lényege, hogy olvassuk el újra a Micimackót. Gyorsan nekiálltam felkutatni a saját példányomat, míg végül az egyik rejtekhelyen sikerült megtalálnom a Micimackó kuckóját. Neki is láttam és ma a munkanélküliben sorban állás közben be is fejeztem. Volt ám nagy nézés tinik részéről, hogy milyen könyv van a kezemben, de én legalább olvasok! :)
Így sokadik olvasásra is nagyon tetszett, egyszerűen imádtam. Azt a stílust, azokat a helyzeteket, amibe belekerültek és a történetbe beleszőtt kis versikéket. Kedvenc részem pedig még mindig az utolsó fejezet, Micimackó és Róbert Gida kettőse.
Ez a könyv szerintem kötelező olvasás mindenkinek!

"A klasszikussá vált meseregényben a Százholdas Pagony, a Bánatos Bozótos és a Hét Fenyőfa környéke egy kisfiú és állatbarátai kalandjainak színhelye.

Micimackó az erdőben él, saját kuckójában. Ugyanebben az erdőben lakik a fontoskodó Nyuszi, a tudálékos Bagoly, a félénk Malacka, a sértődős Füles, a vidám, ugrálós Tigris, Kanga, a kengurumama és kicsinye Zsebibaba, és persze Micimackó legjobb barátja: Róbert Gida. Ebben a mesebeli erdőben mindennap történik valami mulatságos és izgalmas esemény…

Milne filozófikus, ám egyben naiv prózája híven tolmácsolja a gyermeki világlátást, stílusa gazdag groteszk nyelvi fordulatokban. Karinthy Frigyes kongeniális fordításában élvezhetik a magyar olvasók – nemcsak a kicsinyek, hanem a felnőttek is, egy mély és játékos lélek tükrét fedezve föl bennük."

Értékelés: 5

Nincsenek megjegyzések: