2012. július 27., péntek

Könyv - Andrew Lane: Ifjú Sherlock Holmes - Halálfelhő

Elolvasva: 2012. 07. 27.
Az igazat megvallva nem nagyon ismertem eddig Sherlock Holmes urat. Valahogy kimaradt eddig, mind filmben, mind pedig könyvben; nem éreztem eddig rá késztetést, hogy megnézzem, elolvassam. De őszintén megmondva nem is nagyon hiányzott. Idáig!
Mikor megláttam, hogy kolléganőmék az idei Fáy-s pályázaton ezt a kötetet is megvették, gondoltam itt az ideje, hogy végre Holmes rajongó legyek!
Igazság szerint 2X kezdtem neki, mert a rossz részt hoztam el először, majd nem volt időm olvasni, de végül ma sikerült a sarkára lépnem. :)
Nagyon jó volt, hogy így az elejétől olvashattam a történetét és tudtam, hogy mit miért követ el. Az észjárása meg fergeteges volt! Az biztos, hogy ilyen gondolkodásmódja se mindenkinek van! Azok a hirtelen reagálások, amit a királynak és egynémelyik helyzetben lereagál, az nem semmi!
Nagyon élveztem, ahogy pörögnek az események egymás után és szinte gondolkodni sincs időd a történések között, mert már ott van a következő. És mivel tinigyerekekről van szó, a romantika se maradhat ki az eseményekből. :) Nem tudom, hogy nekem is ennyi mindent kellett volna tudnom a világ dolgairól, a méhekről 14 éves koromban? Vagy más is ennyit tudott, mint Sherlock?
Összességében nagyon tetszett a regény, amennyire tartottam tőle, annyira élveztem az olvasást! De csak azért kap 4-es értékelést, mert ha ennél a résznél jobb a következő, akkor annak mit adok?! :D

"A világ leghíresebb nyomozója. A legzseniálisabb elme az irodalomban. De ki is volt Sherlock Holmes, mielőtt a nagy detektívvé vált volna? 1868-at írunk, Sherlock Holmes 14 éves. Élete teljesen átlagos egy katonatiszt fiaként: bentlakásos iskola, jó modor, klasszikus műveltség a Brit Birodalom gerincoszlopa. De hamarosan mindez megváltozik, Hampshire-be küldik, hogy különc nagybátyjával és nagynénjével éljen. Így kezdődik az a nyár, amelynek során Sherlock nyomára bukkan élete első gyilkosságának, egy emberrablásnak, korrupciónak és egy zseniálisan rosszindulatú és különlegesen gonosz bajkeverőnek. Egy új sorozat letehetetlen első kötete, mely hűen követi az eredeti Sherlock Holmes-történetek szellemiségét. Méltó előzmény. Két holttest. Egy felejthetetlen hős. Egy legenda születése."

Értékelés:

Nincsenek megjegyzések: