2012. július 20., péntek

Könyv - Csabai Márk: Egy csibész naplója

Elolvasva: 2012. 07. 19.

Nagyon furcsa volt egy majdnem hasonló stílusú könyvet olvasnom újra, mint a Jurányi Zsoltét. Valahogy úgy érzem, hogy azt nem múlja felül egyik sem, de a fiatal író, Csabai Márk egy kifejezetten jó könyvet írt. :) Van  egy olyan érzésem, hogy hiába nem 'nőcis' könyvek ezek, nekem mégis nagyon bejönnek! :)
A történet annak ellenére, amit vártam nagyon pörős, eseménydús. Fent tudta tartani az érdeklődésemet, így tegnap le se tettem addig, amíg be nem fejeztem. :)
Nagyon jópofák a szereplők is, olyan lazán, könnyedén veszik az akadályokat, hogy néha csak lestem, hogy vajon ez nálunk, a mi kisvárosunkban is így menne vajon? Például a kis mentős akció a határnál. Na ez a szituáció meg kifejezetten tetszett! :)
A történet elején Széplábú Gabriella (nem utolsó sorban NR illatban pompázó hölgyike) nehéz feladat elé állítja a mi Viktorunkat, ahol a barátság nagyon fontos szerepet játszik a feladatában. El is gondolkodtam azon, hogy lenne-e minden embernek két olyan barátja, akire ilyen helyzetben számíthatna?
A végén pedig egy olyan csattanóval tudta a pincér-író befejezni a történetet, hogy csak én is néztem. De aki kíváncsi erre, az mindenképp olvassa el, mert én ugyan nem lövöm le a poént, az biztos! :))
És nem utolsó sorban a könyv stílusáról, nyelvezetéről is szólnék pár szót. Ahhoz, hogy a történet ilyen olvasható, élvezhető legyen ez sem egy utolsó szempont, hogy megfelelően legyen írva. Nagyon jól ki vannak dolgozva a szituációk, a különböző helyzetek reagálása, egymás szívatása, a csöppnyi romantika és a mélyebb beszélgetések is. 
Egyszóval a fiatal csibész világcsavargó nagyon odatette magát, és remélem a következő regénye is jóra sikeredik! 

"„Néha nézz a dolgok mögé. Ha szar a helyzet, igyál egyet – jobb nem lesz tőle, de legalább nem remeg a kezed. Próbálj meg a maffiával szembeszállni. Humorral mindent elviselhetőbbé lehet tenni, még azt a lőtt sebet is. Tudsz jobbat? Van más választásod? Ha akarnak, legyűrnek, ha akarod, te gyűröd le őket. A kísérőd legyen egy csecsen, a társad egy borotvaéles pesti arc, és a fegyvered egy kilenc milliméteres. Használd az eszed. Küzdj és nevess! Ja, és a legfontosabb. Ne bízz senkiben, főleg a nőkben nem. Mik az esélyek, ha ellenfeleid az iskolában, te pedig az utcán tanultál?”
Csabai Márk huszonhét éves író, pincér és hivatásos világcsavargó.
Első regénye Heltai Jenőt juttatja eszünkbe, jellegzetes humorával, kőkemény kalandjaival és valami igazi, pesti csibészséggel."
 
Értékelés: 5

A könyvért szeretnék köszönetet mondani az Ulpius könyvkiadónak!

Nincsenek megjegyzések: