2011. július 15., péntek

Az olvasás 7 hete - 2 hét

És már elérkezett a 2. hét, ezt még jobban vártam, mint az elsőt, mert könyvtárosként közel állnak hozzám ezek a témák. :)
A második hét témái közül az összeset említeni fogom, mert nem tudok mit kihagyni belőle:
Könyvtár vagy könyvvásárlás? E-book vagy könyv? Milyen rendszer alapján rendezi a könyveit? A sorozatokról.

Könyvtár vagy könyvvásárlás?
Igaz, most nem dolgozom könyvtárban, de elég sűrűn szoktam meglátogatni a városi könyvtárat. Nem nagy választási lehetőség van, de igyekeznek, és mindig találok magamnak valamit. :) Míg volt fizetésem és találtam jó akciókat akkor rendeltem, de most pl. a Kelly 2+2 akcióját nem hagyhattam ki és 4 Sophie Kinsella regénnyel lettem gazdagabb. :) Egyiket sem vetem meg, imádok könyvtára járni, általános iskolás korom óta járok, könyvet vásárolni és kézbe kapni szintén IMÁDOK!!

E-book vagy könyv?
Hitvallásom nem engedné meg az e-book használatát, de csak kizárólag a gyerekek számára. Mióta megvettem életem első laptopját, azóta próbálkozom a képernyőről olvasással több kevesebb sikerrel, de bízom benne, hogy ha már nem lesz ilyen meleg jobban tudom használatra venni.

Milyen rendszer alapján rendezi a könyveit?
Ez most egy aktuális kérdés, mert nyári 'nagypakolás' címszó alatt akarok rendet tenni a polcaimon, és épp a minap gondolkodtam el, hogy hogyan kellene rendszerezni. Legésszerűbb számomra a könyvtári ábécé lenne, sőt meg lehetne spékelni egy Cutter jellel is őket. De még gondolkodom rajta, mert sajnos nem sok helyem van, viszont könyvem annál több. :))) A tárolónkban is van egy nagy doboznyi könyv (főleg kötelezők, fősulis könyvek), amik egy füzetbe vannak nyilvántartva.

A sorozatokról
Nálam a sorozatmánia először a filmeknél jöttek, meg nem tudom mondani, hogy összesen hány sorozatom van DVD-n, elvileg van egy listám róla, de a DVD szám az biztos 300 felet van. :) Könyveknél először a Harry Pottert kezdem el gyűjteni, legalább tudtak barátnőim mit venni nekem ajándékba, míg ki nem gyűlt. Majd jött a Neveletlen hercegnő sorozat, ami szintén teljes, és az Alkonyat sorozat, amiből még az utolsó két részem hiányzik, de lesz még születésnapom. :))


Nincsenek megjegyzések: