2012. október 8., hétfő

Jeff Lindsay: Dupla Dexter

Elolvasva: 2012. 10. 07.

Első találkozásom Dexterrel nagyon sok évvel ezelőtt történt. Pontosabban akkor, mikor elindult a sorozat azon a bizonyos csatornán.Viszont nem sokáig tartott a kapcsolatunk, mert még az első részt sem tudtam végignézni, valahogy nem jött be. De gondoltam, hogy adok neki még egy esélyt, hátha könyv formában más lesz.
Viszont múlthéten megváltozott valami. Elkezdtem olvasni ezt a könyvet és lapról lapra beleszerettem Dexterbe. Mint magába a gyilkosba, mint a laborban dolgozó munkatársra és mint családapába.
Több helyen is olvastam kritikákat és mindenhol véresebb jeleneteket írtak, én pedig itt is vártam, vártam és vártam. És nem jött el (amit ugyan nem nagyon bánok így utólag). Volt ugyan benne véresebb részek, de ezt még szerencsére én is kibírtam.
A történet közepe egy kicsit laposabb volt, de miután elmentek Key West-be felgyorsultak az események, pörgősebben faltam én is a betűket, minél hamarabb a végére akartam érni (ami sikerült is :D).
De ne felejtkezek el Ritáról sem, aki jóban-rosszban Dexter mellett áll és van egy olyan érzésem, hogy tudja is, hogy mivel foglalkozik esténként az utcán Dexter. Aki ugyan rosszat tesz, de rossz emberekkel teszi azt a rosszat. Rita egy kicsit furcsa számomra, a nem befejezett mondataival néha összeszedetlen, de közben meg nagyon értelmes dolgokat mond.
A végére a gonosz szerencsére elnyeri méltó jutalmát, igaz nem olyan értelemben, amiben Dexter szerette volna, de az már biztos, hogy nem fog többé gyerekeket ellopni.
Aki biztosra tudja, hogy Dexter mivel foglalkozik az szerintem Brian, a bátyja és Deborah a húga.
Összességében nagyon jól sikerült ez a találkozásom Dexterrel és lehet, hogy még a sorozatot is elkezdem majd nézni.

"Dexter Morgan nem egy átlagos sorozatgyilkos. A nappali műszakban is örömét leli, amikor éppen vérfoltelemzést végez a Miami Rendőrkapitányság alkalmazásában, de igazából az éjszakai hobbiját élvezi... amikor gyilkosokra vadászik. Úgyhogy egyáltalán nem teszi boldoggá a felfedezés, miszerint valaki a nyomában jár, megfigyeli őt és utánozza a módszereit - Dexter kifejezetten rosszul viseli a boldogság hiányát, viszont megvannak a módszerei arra, hogy számára élvezetes módon intézze el a problémáit.

A Dexter-sorozat előző öt sikerlistás könyvéhez hasonlóan a Dupla Dexter ugyanazt a morbid humort, izgalmat és feszültséget nyújtja az olvasónak, ami már eddig is hatalmas nemzetközi sikert hozott Jeff Lindsay-nek."

A könyvért szeretnék köszönetet mondani az Agave Kiadónak!
Értékelés: 5

Nincsenek megjegyzések: