2010. április 19., hétfő

Könyv - Celia Rees: Farkasszem

Elolvasva: 2010. 04. 18
Izgatottan vettem a kezembe a könyvet, mert már a Mary után olvastam volna egyből. De a mi könyvtárunkban nem volt meg, így múlt héten bevillant az isteni szikra, hogy mire jó a könyvtárközi kölcsönzés. :)) Így hát megkértük, és meg is érkezett szerdán, én meg nekiestem. Csak pörögtek, pörögtek az események; a közepe táján volt egy kis visszaesés a történetben, de utána újra elkezdtek pörögni, és le se bírtam tenni tegnap este, míg nem végeztem vele. Legszívesebben én is ott lettem volna mellette, vagy helyette. Kár, hogy vége, és nincs több része. :(

"Aki olvasta a XVII. századi Amerikában játszódó történet első részét, a Bűbájos Mary-t, bizonyára sokat töprengett rajta, miként is alakulhatott Mary Newbury, a bátor és nyíltszívű fiatal lány további sorsa, miután elmenekült Beulah-ból, ahol az elvakult, babonás tömeg boszorkánysággal vádolta, s így a biztos halál várt volna rá. A Bűbájos Mary ott ér véget, amikor Mary kétségbeesésében az erdőbe menekül, ahol nem csak üldözői, de a kemény tél, a vadállatok, és a portyázó indiánok is veszélyt jelentenek számára. A történet második, befejező részéből kiderül, hogyan menekül meg ebből a reménytelennek tűnő helyzetből, s hogyan válik különleges képességekkel bíró fiatal lányból az indiánok körében is nagy tiszteletnek örvendő varázslóvá. Amíg az első rész fojtóan feszült légkörével bilincselte le az olvasót, a Farkasszem-et eseménydús cselekménye teszi “letehetetlenné”; a sodró lendületű könyvből megtudhatjuk, milyen viszontagságokon kell keresztülmennie Marynek, míg végül megtalálja lelki békéjét."

Nincsenek megjegyzések: