2009. december 16., szerda

Könyv - Mary Hooper: Édességek kicsiny boltja

Elolvasva: 2009. 12. 15
Nem tudom eldönteni, hogy a könyv ifjúsági vagy felnőtt regény. Borítója ifjúságinak néz ki, a cím is, onnan is kölcsönöztem ki. Viszont a tartalma felnőtt. Én mindenképpen felnőtt irodalomnak tartom. Belecsöppenünk a 17. századi London életében, majd a központban a pestis áll. Beleéltem néha magam a helyükbe, de nem szívesen éltem volna én ott. Szörnyű volt olyan tudattal lefeküdniük, hogy lehet másnap ők is áldozatok lesznek, vagy lezárják a házukat. Egyszerűen szörnyű ilyen szempontból, másképp pedig szívesen olvastam. Igaz van egy kis ellentét a könyveb: műcím, szép borító és tartalom között.

"Hannah, a vidéki kislány, az Úr 1665-ik esztendejében Londonba kerül, nővére, Sarah édességboltjába, kisegítőnek. Életében először jár a nagyvárosban, de izgatott örömét lehűti a fogattatás - Sarah legszívesebben hazaküldené. London városában ugyanis felütötte fejét a rettenetes betegség, a pestis. A naiv vidéki lányka szemén keresztül látjuk a korabeli londoni életet, érzékeljük hangjait, illatait. Hannah izgatott érdeklődését kezdetben a nagyváros változatossága ragadja meg, s életében először találkozik a szerelemmel - ám napról napra növekszik a megállíthatatlannak tűnő veszedelem, ahonnan csak merész kaland árán sikerül a menekülés... A regény függelékében a legízletesebb korabeli édességek receptjeit is megtalálhatjuk."

Értékelés: 10/8

Nincsenek megjegyzések: