2009. december 15., kedd

Film - A vadkacsa

Tegnap helyettesítettem kolleganőmet, és azt a feladatot kaptam, hogy a 6/5-ös osztállyal nézessem meg ezt a filmet. Így kapva kaptam az alkalmon, és megnéztem én is. Furcsa volt ennyi idő után nézni ilyen filmet, amit kb. 2001-ben olvastam, de a lényeg még szerencsére megvolt az agyam rejtett bugyraiban. Egyetlen egy bajom volt a filmel, hogy a főszereplő fickót én egy komorabb emberre cseréltem volna. Nekem Jeremy Irons túl "nyálas".

A vadkacsa
The Wild Duck
ausztrál film 1983
dráma


Gregers Werle, aki megcsömörlik apja hazug, képmutató életmódjától, kiutat, értelmet keres a maga számára, s ezt az értelmet egy eszményhez való ragaszkodásban véli megtalálni. Úgy érzi, hogy az emberek nem tudnak megfelelő módon élni, nem képesek olyan tiszta magasságokba emelkedni, ahol az életet új alapokon, magasztosabb régiókban, megtisztult formában élhetik tovább. Mikor összetalálkozik régi barátjával, Hjalmar Ekdallal, elhatározza, hogy Hjalmar családját fogja eljuttatni az eszményi boldogság kapujába. Ez a "világboldogítási kór" ezúttal súlyos tragédiát hordoz magában, hiszen Hjalmar felesége, Gina, valamikor Gregers apjának a szeretője volt, s kislánya, Hedvig is ebből a kapcsolatból származik. Gregers úgy érzi, ha felnyitja Hjalmar szemét, barátja elég erős lesz ahhoz, hogy végigmenjen a megtisztulás folyamatán, s végül eljusson majd az általa eszményinek tartott állapotba. E világmegváltó kísérlet csak tragédiával végződhet: Hedvig, aki nem érti apja hirtelen érzelemváltozását, végez magával.

Szereplők:
Liv Ullmann, Jeremy Irons, Lucinda Jones, John Meillon, Arthur Dignam, Michael Pate
Rendező: Henri Safran
Író: Henrik Ibsen
Forgatókönyv: Tutte Lemkow
Zene: Simon Walker
Forgalmazza: Klub Publishing
Hossz: 95 perc

DVD Információk:
Hang: Stereo
Szinkronok: magyar, angol
Kép: 4:3
DVD Extrák: -

DVD Premier: 2007 augusztus 16.

2 megjegyzés:

Ani írta...

Hű ez a film nekem is megvan, de nagyon nem tetszett :( Olyan eseménytelen és száraz, hogy elaludtam rajta! Pedig a könyvet nagyon szerettem, a maga beteg módján!

Móni írta...

Ez is mutatja, hogy nem vagyunk egyformák. De lehet, hogy én elfogult vagyok a magyar szakommal. :)