2012. december 8., szombat

Alma Katsu: Halhatatlan

Elolvasva: 2012. 12. 07.
Egy kicsit lassan haladtam ezzel a könyvvel (szánom-bánom), de minden okom meg volt rá. Ugyanis minden egyes fejezetét, oldalát, mondatait ki szerettem volna élvezni. Az utolsó oldalakat pedig olyan csigalassúsággal olvastam, hogy az még hozzám képest is lassú volt. :)
De kezdjük az elején. A történet 3 idősíkon fut: napjainkban, az 1300-as évek Magyarországában és az 1800-as évek Amerikájában. Az első fejezetben, napjainkban bukkan fel Lanny egy kórházban, ahol épp Luke volt szolgálatban a sebészeten, ahová rendőrök vitték be véresen. Mint kiderül gyilkossággal vádolják. Annyira magával ragadja Luke-ot a lány, hogy megbabonázza és megpróbál segíteni neki. Lanny elkezdi mesélni a történetét, hogy Luke megértse az egészet. És így érkezünk meg Mainbe, Lanny (Lanore) szülőfalujába.
Nagyon jól felépített történettel állunk szemben, hűen tükrözi a leírásokkal az írónő az akkori világot. Mindent milliméterre pontosan leír, így teljesen azt érezzük, hogy mi is a történtben vagyunk.
Ahhoz, hogy Luke és mi is megértsük az egész történetet Adair történetét is ismernünk kell. Így ugrott még egy jó nagyot a múltba és érkezünk meg az 1300-as évek Magyarországába. Volt egy-két rész, amikor csak fogtam a fejemet, hogy ha ez az egész igaz, akkor már a jó múltban mit meg nem tettek az emberek? Jajjj...
De hamar túlléptem rajta és élveztem tovább a könyvet.
Ami egy kicsit zavart az egészben, az a korok között ugrálás. Nem értettem, hogy miért kell a napjainkba annyiszor visszaugrani, mikor szinte semmit nem csináltak a szereplők, csak éppen utaztak vagy éppen menekültek. Tehát nekem zavaró volt, hogy megszakította az írónő a regényfolyamot egy-két ilyen kis fejezettel.
Az utolsó fejezet végénél egy kicsit meglepődtem, mert én teljesen úgy voltam vele, hogy a történetnek nem lesz folytatása és egy kerek egész könyvet olvasok. De rájöttem, hogy szerencsére nem. Egy trilógia első kötetét tartottam a kezemben és nagyon örülök neki, hogy még ennek a csodálatos világnak lesz két kötete. :)
De más negatívumot nem tudok neki felhozni. A könyv borítója egyszerűen csodálatos, nagyon praktikus, hogy keménykötésű a könyv és a borító nekem egyáltalán nem hiányzott.

"Amikor Dr. Luke Findley éjszakai műszakba érkezik a St. Andrew nevű kisváros kórházába, csak egy újabb apró sérülésekkel és családon belüli erőszakkal terhes éjszakára számít. Ehelyett találkozik Lanore McIlvrae-vel, aki örökre megváltoztatja az életét. Mert Lannynek múltja van…

Lanny McIlvrae senkire nem hasonlít, akit Luke valaha ismert. A nő története a szerelemről és az árulásról szól. Szerelemről és árulásról, amire nincs hatással az idő, ami örökkévaló, kivéve, ha Lanny démonai végre nyugalmat találnának. A kétszáz év alatt, amit a Földön töltött, úgy tűnik, mind a dekadencia, mind pedig az erőszak megkísértette, de ő végig hű maradt élete nagy szerelméhez. Egészen mostanáig.

Alma Katsu nagy kritikai visszhangot kiváltó könyve felejthetetlen történet a viszonzatlan szerelemről, ami nem csak megerősíti és nagy tettekre sarkallja az embert, de ugyanakkor el is vakítja és akár a teljes pusztulásba is vezetheti, hiszen a saját megváltásunkhoz vezető út megtalálásáért kizárólag mi magunk vagyunk felelősek."

A könyvért szeretnék köszöntet mondani az Agave könyvkiadónak és Lobonak!
Értékelés: 5

Nincsenek megjegyzések: