2010. június 29., kedd

Könyv - Katherine Paterson: Híd Terabithia földjére

Elolvasva: 2010. 06. 28
Amikor megláttam ezt a könyvet az ABC-ben 500 Ft-ért, gondoltam adok neki egy esélyt, és hozzám került. Majd rakosgattam, rakosgattam, félve kezdtem el olvasni, mert nem tudtam mire számítsak. Hallottam a filmről, de még nem láttam. Majd elkezdtem egy kis levezetésként így a tankönyvrendelés kellős közepén. Olvastam, olvastam és a tegnapi 50 oldal úgy szíven ütött, hogy csak na. Sírós könyv, az biztos! Megható, egyben elgondolkodtató. Nagyon kíváncsivá tett a filmre is, a hosszú szabim alatt arra is sort fogok keríteni.

"Jess Aarons hőn áhított vágya, hogy ő legyen az ötödik évfolyam leggyorsabb futója. Egész nyáron edz, és alig várja, hogy lássa osztálytársai arcát, amikor mindegyiküket legyőzi. Az iskola első napján azonban egy új lány átmerészkedik a fiúk felére a játszótéren, és mindenkit maga mögött hagy.

Ez bizony nem túl ígéretes kezdet egy barátságnak, Jess és Leslie Burke mégis elválaszthatatlan társakká válnak. Leslie hatalmas képzelőerővel rendelkezik. Ő és Jess megalkotják Terabithiát, a varázslatos erdei királyságot, ahol ők ketten királyként és királynőként uralkodnak, és ahol az egyedüli korlátot fantáziájuk szabja. Aztán egy reggel szörnyűséges tragédia történik. És amikor Jessnek meg kell birkóznia ezzel a borzalommal, hirtelen ráébred, mekkora erőt és bátorságot adott neki Leslie."


Értékelés: 10/10

2 megjegyzés:

Niki írta...

Olvasni még nem olvastam, de filmben láttam. A végén hosszú percekig sírtam.

Móni írta...

Szerintem én is így fogok járni. Fel is készülök majd zsepivel.